Ensiksi on pakko mainita viime viikon treenit.
Ida oli ihan outo! Se ei hypännyt kunnolla mitään, tuli rimoista alitse. Laitettiin toinen rima, niin sitten tää kiersi esteet. Lähtöön ei voinut jättää yhtään odottamaan, koska se lähti ihan matalana hirvittävällä vauhdilla ja matalana ryntäämään mun perään -> ei kykene tuollaisesta vauhdista ja asennosta hyppäämään mitään, joten tää päätti tulla riman alitse! Putkeen se ei suostunut myöskään menemään mitenkään päin.
Ihan ihmeellinen!!!

Mutta sitten kisoihin.
Keskiviikkona oli tosiaan ensimmäinen startti Kirkkonummella omissa kisoissa.
Tulos ei ollut mitenkään kaksinen, 24,99 joista 9,22 oli yliajasta :D Ida ensinnäkin suihkaisi suorasta putkesta ohi. Kyseinen putki kääntyi hieman oikealle ja mä olin putken väärällä puolella -> Ida tuli suoraan jalkoihin. Siitä tuli kosketus. Putkelta heitettiin 180 astetta ympäri kepeille. Otin Idan (ehkä turhaankin) takaisin kepeiltä -> kielto ja yksi 5 lisää. Kepit Ida pujotteli erittäin hienosti ja vauhdilla. Tuosta kun päästiin ohi ja jatkamaan rataa, niin se sujuikin todella hyvin :) Tuohon putki-keppi-sössiin kului sen verran paljon aikaa, että siitä tuli tuo reilu 9sek yliaikaa. Mutta kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen!

Tänään käytiin HAUn kisoissa pari rataa tekemässä.
Ensin oli vuorossa hyppyrata. Rata oli taas hyvä, mutta ohjaaja sössi yllättäen :)
Pussissa Idalla meni hieman pidempään kun oletin ja jostain idioottimaisesta syystä päätin leikata siinä kohdassa suoraan Idan eteen. No eihän tietenkään koira hyppää mitään jos ite oon edessä :D Olin vielä rataan tutustumisessa katsonut tuon kohdan niin että täytyy jättää Idalle tilaa tulla pussista ulos etten ole sen edessä. No aina ei toimi niinku on suunnitellut :D Mutta ihan kivaa, rata toimi muuten ihan juuri niin kuin olin ajatellut sen tekeväni. Aika oli ~5sek alle ihanneajan huolimatta tuosta yhdestä kiellosta johon aikaa meni kuitenkin jonkun verran.

Toiselta radalta tuloksena oli HYL. Ida lähti lähdössä perään ja vein sen takasin lähtöön odottamaan. Eli pysäytin koiran kesken radan, josta siis HYL heti alkuun. Lähdin kuitenkin radalle ihan kilpailunomaisesti suorittamaan ja rata toimi juuri niin kuin olin ajatellutkin. Tuolta uusinta-yrittämältä olisi tullut nolla! Harmi, että se oli hyllytetty jo heti alkuun. Mutta pääasia kuitenkin huomata, että nollaan on mahdollisuus ja jotain osataan :)

Erittäin tyytyväinen olen tämän päivän saldoon ja ratoihin. Radoilla oli kuitenkin omasta mielestä meille hankalat esteetkin mukana (pussi, rengas, pituus), jotka meni todella hienosti. Lisäksi pujottelut sujui hienosti ja Ida haki oikean aloituksen todella hyvin.
Kyllä se tästä