Kuukauden tauon jälkeen taas kisaamassa.
Kisoissa oli oikein kiva agility-rata tänään suoritettavana.

Ida toimi radalla erittäin hyvin ja oli ihan mielettömän nopea, aika oli -12,07! Ratavirheitä otettiin yhden kiellon edestä, kun eräs tyhmä ohjaaja itse sähläsi putken sisäänmenon jälleen kerran.
Rata alkoi hypyillä, joista sitten mentiin U-putkeen josta puomille. Ida ampui putkesta ihan hirvittävällä vauhdilla puomille ja olin hieman jäljessä... Neiti oli nimittäin jo puomin puolivälissä menossa, kun mä olin putken ja puomin välissä :D Jouduin todella aikasessa vaiheessa ruveta kiljumaan sille alastulon odota-käskyä, muuten se olisi tod.näk hypännyt alastulolta kesken pois ja lähtenyt katsomaan, että mihin mä jäin. Puomilta matka jatkui renkaan ja hypyn kautta kepeille.
Keppien sisäänmeno oli erittäin hyvä ja Ida pujotteli vauhdilla! Siitä pituuden kautta jälleen putkeen, johon sitten itse kämmäsin.

Ida on todella tarkka musta ja reagoi hirvittävän herkästi mun tekemiseen. Putkella on ollut aiemminkin jo ongelmana se, että kun mä itse ryntään ja olen Idaa edellä putkelle tulossa. Jos mun oma vauhti pysähtyy ko. tilanteessa, niin Idakin pysähtyy ihmettelemään (vaikka kuinka käskyttäisin) että mihin oltiinkaan menossa. No yllättäen tänään muistin ensimmäillä putkella tämän ja osasin omaa vauhtia himmata. Toista putkea pidin 'helppona' enkä siinä sitten enää muistanut odotella koiraa. Vaan ryykäsiin täysiä itse putkelle -> oma vauhti seis -> koira pyörii putken suulla ja kyselee että mihin mennään -> kielto.
Loppurata taasen sujuikin hienosti.
Lopputuloksena olikin palkintojen jaossa toinen sija!
Meidän aikaa pidän itse aika kovana, kun vielä muistaa että tuo kielto syö aina aikaa hirvittävästi. Eli ilman sitä olisi aika ollut varmasti aikasta kova.

Onneksi huomenna on päivä ja kisa uusi! :D ...jos vaikka koittaisi muistaa olla sohlaamatta putkilla :P

1564416.jpg